tirsdag 16. august 2011

Wethered Tilda

På lørdagen fikk jeg en pakke med scrappesaker i posten.
Denne gangen har jeg prioritert mønsterpapir,
og lekre blomster. Jeg ville ha flotte lekre blomster.
Jeg har hatt fint lite sånt, bare Wild Orchid Crafts sine. De er nydelige de,
men jeg begynner å føle at de går i ett, og jeg har vel det meste av farger,
størrelser og typer, så man må jo utvide samlingen. ;)

Jeg har kombinert flere utfordringer her. Hos TOMIC ville de se
monokromatisk, så det er vel det som har påvirket mest her.
Jeg har valgt å la fargen Wethered Wood prege hele kortet,
den har jeg både til å male med og i Crackle paint,
pluss at jeg har blomster i riktig fargetone. Jeg var også så heldig
at jeg hadde bestilt papirer i riktig farge. Mine første Pion-papirer er i hus,
og GUD de er lekre. Jeg har distresset kantene med,
ja du gjettet det kanskje: Wethered Wood.

Jeg må bare beklage at bildene er litt mørke,
det begynner jo å bli høst så lyset forsvant for meg,
men jeg syns likevel dette var finere enn med blitz. ;)





Jeg har malt denne metallsommerfuglen med Crackle paint, men det flasset
jo av med en gang, så jeg la Crackle Accents også over, for å holde
fargen på plass. Ble en herlig lurvete stil da. :)
Under har jeg en liten restebit med osteklut som lå på scrappebordet,
og så har jeg pyntet med litt roser fra WOC, og perler fra Kaiser Craft.


Jeg har brukt et tekststempel fra Papirloftet,
og fremhevet gratulasjonen med en metallramme.
Blomstene er fra WOC og Prima. WOC-blomstene har jeg tonet ned litt.
Jeg har brukt flocking-pulver fra Martha Stewart på dem,
et produkt jeg ELSKER, men ikke har brukt så mye enda.




Tilda er malt med Distress Reinkere,
og jeg har brukt Stickles på blondene og gavebåndet.




Utfordringer:
Tomic - Monocromatic
WOC - Sketch
Magnolia Down Under Challenges - Inspired by a song (I`m inspired by pretty much the entire Twilight-soundtrack,
but to give you a spesific I can choose The Black Ghosts - Full Moon.
You may see the inspiration on the colors. :p )
Totally Gorjuss - Round and Round
Magnolia-licious Challenge - Black and White/Monocrome
Sukkersøtt - Metall




26 kommentarer:

Прозрачная sa...

what a cute card and pretty Tilda! I love your crackle butterfly***

bettand sa...

Rålekkert Anne. Du får det til å se så enkelt ut også, med masse lekre detaljer som jeg har studert opp og ned og i mente nå. Er så nydelig alt du gjør, og en vakker helhet i det også:) Tusen takk for at du deltar hos Totally Gorjuss denne uken og lykke til. Håper du blir med på en ny utfordring på lørdag:) Klem Bettina

Jill sa...

Så herlig et kort Anne!
Nydelig, samstemt og med masse flotte detaljer :)
Takk for at du deltar hos Sukkersøtt denne uken og lykke til!
Klem fra Jill

Vicky sa...

Absolutely beautiful hun & I soooo love your colouring.

Lotsa hugs Vicky xxx

Marianne sa...

Dette er helt nydelig. Likte detaljen med gratulerer som bare syns litt, morsomt.
Ha en fin uke.

Therese M. sa...

Så nydelig!!! Kjempefin farge på kortet. Og masse små detaljer, det gir kortet skikkelig liv. Er litt enig med deg ang blomstene fra WOC, de er nydelige, men blir lett til at jeg bare bruker dem og ikke de andre jeg har. Er greit å variere litt :) Ha en fin dag :)

cabio's craft corner sa...

Lovely blue scheme and beautiful crackle paint details on the butterfly accent. Thank you so much for joining us at Magnolia-licious Challenge and hope to see you again for the next ones :o)
Hugs,
Cabio

Véronique sa...

Det var kjempe lekkert, Anne :)

Ha en fin dag!

Torill sa...

Tusen takk for koselig kommentar i bloggen min!:0)
Nydelig kort, og den sommerfuglen ble KNALLFIN!! <3 <3 <3

Ida sa...

Hei!
Herlig med pakke i posten, og blomster er jo et must!;)
Nydelig malt, liker godt denne Tildaen. Herlig å lage noe med så lekre papirer!:)
Ida

Kristel sa...

Wowww this is absolutely gorgeous Anne! Looks stunning!!!
Hugs Kristel

Gro sa...

Nydelig kort. Det blir utrolig flott når man holder seg til en farge, men du verden så vanskelig det er.
Klem :o)

Ziro sa...

Vilket underbart vackert kort! Färgläggningen är jättefin och matchar perfekt ihop med papprena och dekorationerna.

Lula sa...

wow! Det var noe av det flotteste malte Tilda jeg har sett! Blir alltid så imponert over dere som maler så fint

Dot sa...

Superlækkert kort , Anne. Det er bare flot.
klem fra Dorte

Sassy Scrapper sa...

Oh my God honey girl this is stunning. I love the weathered wood color and what a fantastic job using monocromatic colors. This is a very hard technique. Your coloring of Tilda is amazing. Her face is soooo pretty. May I ask what colors you used?
Your butterfly came out fabulous I love the crackle and great idea using the glossy.
I too LOVE the TWILIGHT soundtrack I listen to it all of the time. heehee we have so much in common.
Love and hugs Bonnie

Stampin'Piper sa...

Great card! Love the way you showcased the sentiment!

Thanks so much for joining our monochromatic Challenge at TOMIC this week!

Hugs Tanja

Pop's Cards sa...

Gorgeous hunni ♥ ♥ Pops x

CraftinGranny sa...

This is gorgeous Anne! That butterfly is amazingly beautiful girl, great idea. Thanks so much for stopping by and the sweet comment. Have a wonderful weekend ahead. "Love & Hugs" Carol

Cat's Scrap sa...

Hi Anne,

I like very much your layout and your choice of colors. Just what it is necessary of flowers. Your card is really smart, I like !
Congratulations and good luck !

Hugs from France !
Cat's Scrap.

Nina sa...

Så fint. Vackra papper och som vanligt har du dekorerat så fint.Ha det så gott. Kram Nina

Yvonne sa...

Nyydelig kort! Og så mange lekre detaljer da! Digger sommerfuglen din, den syns jeg ble knalltøff. Tror jammen jeg skal prøve på farging av en av mine. Og hvorfor har jeg egentlig ikke tenkt på det selv? Takk for inspirasjonen!
Og tuusen takk for at du deltar hos Sukkersøtt!
Klem, Yvonne

Mona Evy sa...

Nydelig kort Anne! Herlig Tilda i blå toner, nydelig pyntet og papirene er jo bare lekre.

Eva Marie sa...

Som alltid drukner jeg i scrapperiene dine....blir sittende å bare se og se....nydelig. I tillegg til sommerfuglen med perlene under, er ramma med stemplet under så flott og kreativt, en herlig detalj. Lekkert med stickles og ton-i-ton farger

Klem =)

paola sa...

A stunning job on this adorable card, so many pretty details, thanks for joining us at Magnolia-licious
smiles
Paola

code reduction sa...

The card you made is a stunner. The die cuts look fantastic. I want to make it and it such a very beautiful album.