Sider

torsdag 3. februar 2011

Pirates of vintage

Akkurat nå sitter jeg i stua mi og rocker til The Runaways,
Joan Jett og Suzi Quatro.Jepp, jeg så filmen "The Runaways" her om dagen,
utrolig bra film og fantastisk innsats av Kristen og Dakota.
Ble så inspirert at nå er det 70-talls jenterock hele dagen!
Her er et kort jeg gjorde ferdig på tirsdag. Det er første
gang jeg har laget et rundt easel-card. Jeg ser så klart
nå i ettertid at jeg burde ha lagt båndet enten rundt
bunnen av kortet, eller gjort selve kartong-sirkelen
mindre enn bunnen før jeg la på båndet, for toppen
av kortet ble veldig tungt, både visuelt og fysisk.

Ut over akkurat det er jeg veldig fornøyd med dette da.
Papiret jeg har brukt tror jeg er noe av det første
jeg kjøpte innen mønsterark, antakelig i -08.
Det er fra Daisy D`s. Jeg har brukt
Edge Scraper rundt alle kantene.

Sånn ser kortet ut når det er lukket.
Båndet jeg har lagt i folder rundt er fra Kutt Ut,
og det tror jeg også blonden som stikker fram er,
samme med begge charmsene man ser pluss de krøllete
brune blomstene, de var hvite men er farget i kaffe.
Jeg har også brukt bølgepapp og litt hamptråd.



De flate blomstene er fra Prima,
og alle de andre blomstene er fra WOC.
jeg har brukt brads fra Papirloftet,
og swirlene er Magnolia Doohickeys.
Ticketsene er Tim Holtz.




Både Edwin og Tilda er så klart fra Magnolia,
og de er malt med Distress Reinkere.
Dette er første gangen jeg lager kort med
to motiver, veldig gøy å male dem matchende. :)
Perlene dere ser som støtter opp toppen er fra WOC.




Jeg håper dere alle har en flott kveld!
Utfordringer:

26 kommentarer:

Maria Therese sa...

Knallstilig staffeli kort!!

Anonym sa...

Wow, noe så kult:)
Knallfine farger, utrolig flott fargelegging og så fine blomster!
Ha en fin kveld du også:)
Klem Lill

Veronique sa...

Kjempe kult kort :)

cebelica sa...

Wow, such a beautiful card! I love the ribbon around it. Great choice of colours and images too. And needless to say I love those flowers. Great combo!

❤ Kaia sa...

Wow, dette var lekkert.
Nydelig med turkis.
Lekre detaljer.
Klem fra Kaia

martina's kaartjes sa...

wow, this is a very pretty card !! great coloring,
greetings, martina
x

Berit sa...

Så herlig et kort! Flotte farger og nydelig pyntet!
-klem-

Karin sa...

Så tøft kort i lekre farger og nydlig fargelagt (",)
Klem fra Karin

Pinklady 68 sa...

Et lekkert easel-kort!!! Nydelige farger og flott blomster pynt!! Disse Magnolia motivene er bare så herlige:-) Skikkelig kult med turkis!

Ha en fin helg! Klem Laila.

Sassy Scrapper sa...

Hi Sweetie! I LOVE your round card it's fantastic. Edwin looks so handsome. I love all your yummy flowers! Awesome card as always!
Hugs Bonnie

Karin sa...

Hej Anne,
superläckert och färgglatt!
Rock on!
Kram Karin

Scrappellen sa...

Såå kjempelekkert kort..og DE nyydelige fargene (en av mine favorites;D). Artig vri på et kort. tusen takk for at du deltar hos S.C og lykke til!:)
Klem, Ellen

Gunn`s Kort sa...

Kjempestilig easel-kort! Flotte farger,fasong og pynt:)

Jodi sa...

Gorgeous!! I love the colors and the circle easel card!! Great work!!
Hugs
Jodi =)

Lori Aragon sa...

Fabulous coloring with the distress inks Anne! Those flowers are beautiful as is the lace and pearls :)
Can't wait to see your next creation ♥
Love and hugs ~ Lori

Donna sa...

Gorgeous card and I love the colours. Thanks for joining us at ABC this time.
Donna x

Anne H. sa...

Så stilig kort!
Flott fargekombinasjon og nydelig pyntet!
Anne

Grethe sa...

Du lager utrolig mye lekkert!! Fargene på dette var jo bare helt fantastiske!

Tusen takk for besøket i bloggen min. Gøy at du vil være med på Scrappekammerets Bursdagshopp!

(Og båndblomsten på LOen min er selvlaget...)

Anonym sa...

Kjempeflott kort, digger fargene! Søte sjørøvere, stilig pyntet :) Ønsker deg en fortsatt flott helg :)

Jeanett sa...

Syns dette var et veldig fint kort. Likte måten du hadde brukt blomstene på.
Tusen takk for kommentarene i bloggen min. Setter utrolig pris på dem:)
Ønsker deg en flott søndag:)
Klem

Gro sa...

Så stilig pirat-kort. Alt sammen er helt herlig.
Klem :o)

Trine Lise sa...

Super lekkert kort Anne. Digger fargene og den runde formen.
Klem

bestevenn sa...

Herlig fargerikt piratkort. Tusen takk for at du deltar på utfordringen hos Kort o Mania.

Trine sa...

Sikkelig lekkert:) i knall lekre farger:)
Takk for at du deltar hos Kort O Mania:)

Nelle sa...

Urläckert kort!!! Gillar speciellt kombinationen av de olika blommorna.
Tack för att du deltar hos Kort o Mania!

Jani sa...

Awww...I wish I would be this talented as you are!
Just have to say it's an other fab card!