Sider

søndag 24. juli 2011

Vintage Wedding Heart

Jeg vil først bare si tusen takk til alle for omtanken dere viser alle oss
som sørger. Hele Norge, ja: Store deler av verden, sørger sammen i disse dager,
og det at vi alle viser at vi tenker på hverandre og tar dette veldig tungt
og ber for de skadde på sykehuset og for de etterlatte som har mistet noen,
det er noe som varmer å se.

I går feiret vi altså bryllup for svigerbroren min og hans kjære gjennom 8 år.
Vi klarte å ha en fin og morsom dag, toastmasteren nevnte såvidt saken i går
og sa at det vi gjør nå er å ikke la det dempe dagen, at denne dagen
handlet om brudeparet. Så vi klarte stort sett å la være å snakke om det
og tenke på det, noe som gjorde godt.

Dette kortet lagde jeg på bestilling fra svigerforeldrene mine
så de hadde et eget kort til brudeparet.

Jeg har brukt papirer fra Maja Design og Basic Grey.
Kantene er svertet med Distress Ink Vintage Photo.


Jeg ville prøve på å lage et vintage kort med en hjerteformet
blomsteroppsats som jeg har sett flere lage tidligere,

det passer jo supert til bryllup og blir veldig fint.
Det var kjempevanskelig, men morsomt.

Jeg har brukt mest blomster fra Wild Orchid Crafts,
men her er også en Prima-blomst, og noen tøyblomster

jeg har vunner. Disse har jeg klemt sammen så de bare stikker ut
på siden av den store rosen. Fra WOC har jeg også brukt en kakeserviett
og et metallhjørne som er malt med Distress Crackle Paint.
Bak hjertet har jeg brukt osteklut og en gammel bokside.




Jeg har brukt litt perler fra her og der, nå er jeg jammen helt fri
for hvite perler! *krise* Perlebradsene er fra Papirloftet.
Banneret med brudeparets navn på er laget av et stykke bazzil,
jeg skrev navnene i minialfa og brukte crakle paint over, delvis for å
feste bokstavene ekstra og delvis for å få en ekstra shabby effekt.



Den søte charmen er fra en pakke sponsormateriell jeg fikk som
DT-medlem hos AS, det er fra Korthobby.
Somerfuglene er dies punchet ut fra Martha Stewart punchere.
Jeg har en egen, og en pose med sommerfugler som jeg har fått tidligere
som er av en annen form. Da har jeg tre ulike dies der, fra to punchere.
I tillegg har jeg brukt kantpuncheren min fra MS, så da skulle jeg kvalifisere til
Vintage Utfordrings oppgave 25, hvor man skal bruke minst tre forskjellige

dies eller punchere. Sommerfuglene har jeg også malt med Crackle Paint,
og distresset med Vintage Photo.





Tusen takk for alle hyggelige kommentarer som legges igjen her,
alle blir lest og satt stor pris på.
Store klemmer til dere alle.

21 kommentarer:

Christina sa...

Woww this is absolutely stunning Anne! Love the vintagestyle you created! Fabulous!
Hugs Kristel

Marita Johansson sa...

Wow vilket underbart kort

Mona`s Bittelille Scrappekrok sa...

Utrolig flott kort du har laget. Så nydelig du har satt sammen den blomsteroppsatsen. Det ble utrolig lekkert med den ostekluten bak. Hvor får man tak i osteklut? Jeg har sett det brukt flere steder og jeg synes det blir en sånn flott shabby effekt av det. Tusen takk for den hyggelige kommentaren for Celtic Angel kortet mitt. Det setter jeg stor pris på. Hvor i lofoten kommer du fra? Jeg kommer faktisk fra Kabelvåg. Det er rikignok over 20 år siden jeg flyttet derfra men i hjertet mitt er jeg Lofoting, hehe. Klem...Mona

Judie sa...

Anne,
This is a very beautiful card, the flowers are lovely and make the whole card pop.

Judie

Elaine sa...

You are fabulous with vintage style and this card is gorgeous. I love the heart shape but I imagine it took a long time to fill with the flowers and butterflies!

It's nice to hear you all had a good time on Saturday and could enjoy the day.

Love Elaine
PS I think you won something at LOTV ideas to inspire site :)
xxx

Marianne H sa...

Nydelig kort, det passer i bryllup.
Godt dere klarte å gjøre dagen fin og minneverdig for brudeåaret.
Ta vare på deg selv.

Pelargonia sa...

Beautiful! I love the colors, so elegant and stylish!

Pysselfröken sa...

Wow! Superläckert kort. Tack för att du deltar i Vintage udfodring.

Anniebee sa...

Wow, Anne! This card is just gorgeous! I really love your work. Thanks for stopping by my blog today and for leaving such a nice comment. I am your devoted crafting fan.

Hugs,
Anne (aka Anniebee)

Marie sa...

Romantiskt och jättevackert kort.

Chrissy sa...

Anne, this is so incredibly beautiful. The flowers all look amazing, and still hold the heart shape. Beautiful job.
Luv CHRISSYxx

Sassy Scrapper sa...

Hi Sweetie! Such a lovely wedding card. I love the heart shape created with flowers it's absolutely stunning. I'll have to try that sometime. The scroll sentiment going across is a beautiful touch.
Hugs Bonnie

Karin sa...

Hej Anne,
vilket underbart fint bröllopskort, så romantiskt.
Senaste veckan har mina tankar varit hos er i Norge och den ofattbara tragedi som drabbat så många människor. Skönt att höra att ni trots allt kunde fokusera på brudparet på deras dag.
Kram Karin

Renate sa...

Så lekkert kan det altså gjøres. *sukk*
Nydelig pyntet det blomster hjertet ditt og lekre detaaljer. Flotte farger til bryllup dette her!

Klem Renate

Gunn-Elin sa...

V A K K E R T ! ! !

Så godt å lese at dere hadde en fin dag. Og heldigvis er kjærlighet mellom mennesker er alltid sterkere en hatet fra en mann.

God helg til deg og dine. Ta vare på hverandre og øyeblikket!!

Klem Gunn-Elin

Patricia Garcia sa...

Hello Anne, just beautiful. Love this card and all the fun things you added!! Have a great weekend!!

Hugs,
Patricia

Lene sa...

utrolig vakker kort !!!

Sylvia Blum sa...

Wowzers.. just STUNNING!
I have never seen something like this before! What a great idea and I LOVE LOVE LOVE all the amazing details!
{hugs} Sylvia

Anonym sa...

Wooow, helt nyyyydelig :)
Klem Lill

Eva Marie sa...

Fantastisk nydelig!
Utrolig vakkert bygd opp, men masse herlige detaljer!
Klem

Scrappegal sa...

Bare nyyydelig!!!!! :)