Sider

søndag 10. oktober 2010

Hänglar og Adventseske

Her er det siste kortet som jeg begynte på den samme kvelden som jeg lagde fire julekort. Det ble liggende ganske lenge, gjorde litt og la det vekk for å gjøre noe annet, men jeg ble da omsider ferdig til slutt.

Jeg må forresten bare nevne, litt morsomt, det er torsdag kveld (natt) nå som jeg ordner dette innlegget, og jeg ser nå at jeg har trykket inn at innlegget skal publiseres den tiende i tiende i tiende, klokken ti. Så jeg måtte bare endre til ti over ti, for å fullføre mønsteret. ;)


Motivet er fra Hänglar och Stänglar, farget med Distress Reinkere i fargene Tattered Rose, Aged Mahogany, Victorian Velvet, Valnut Stain, Vintage Photo, Black Soot og Antique Linen.


Materialer:

- Papirer fra Imaginice, fjorårets juleserie. Distresset med Vintage Photo, Blending Tool og Edge Scraper.
- Blomst fra Prima og roser fra Papirloftet.
- Blonde og halvperler fra Wild Orchid Crafts.
- Charm fra Kutt Ut.
- Kakeserviett.
- Swirls fra Prima.
- Alfabet fra Jenny Bowlin
- Glimmer Mist i fargen Old Lace.
- Stickles Star Dust.
- Annet: Zip Dry, Spellbinders.
Og så over til enda en pyntet eske. Det er flere som har lurt på om jeg lager esken fra bunnen, og det gjør jeg. Jeg har helt glemt hvor jeg fant oppskriften, men noen la den ut på et forum jeg er på, så nå kan jeg jo referere til hun som har laget den igjen. :) HER kan dere se oppskriften, og på den bloggen der er det sykt mye annet lekkert å se på også. Hun er dødsflink. ;)

Denne esken ble ikke helt sånn som jeg så for meg, men grei nok. :p I all hovedsak ville jeg bare bruke mitt flotte nye lilla thickersalfabet, men det ble bare ikke helt "rett".






Materialer:
- Mønsterpapir fra Basic Grey, Eskimo Kisses-serien. Distresset med Vintage Photo.
- Blomster fra Wild Orchid Crafts.
- Alfabeter fra American Crafts, Doodlebug og My Little Shoebox.
- Blonde fra Kort og Godt.
- Glossy Accents, Star Dust Stickles, TH Blending Tool og kantpuncher.

13 kommentarer:

Karialov sa...

Så utrolig flott kort og eske. :D Skikkelig jul og advent stemning over det. :D :D
Ha ein flott søndag. :D
klem Karianne

Elisa sa...

Så fint julekort du har laget!:) fine julefarger og flotte detaljer!:) Esken var også lekker!
Ha en flott søndag!:)
klem

Christina sa...

Really gorgeous Anne!! You make some awesome creations!!
Hugs Kristel

Berit sa...

For et koselig julekort! Og esken ble nydelig, herlig med mye blomster:)
Ha en fin søndag:)

Linn sa...

Åh så lekker eske, digget at du har brukt bånd på siden slik og nydelig kort også :) Håper du har en fin søndag:)

Vibeke sa...

Dette var da så fint, Anne!! Likte begge deler jeg!! Esken var jo bare nydelig :)

Veronique sa...

Nyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyydelig :)

Trine Lise sa...

Å Anne, dine jule kreasjoner er så stemningsfulle og nydelige. Herlig stemning i hver og en :) Ha en fin kveld! -klem-

Mona Evy sa...

ÅÅ. så lekker kort og eske du har laget! Herlig pyntet!

Elaine sa...

Two beautiful creations Anne.
Love the hAnglar card, so sweet. Great colours, sort of vintage shabby chic, and as always I adore the embellies which you put together so well.
Beautiful box too. Love the colours and all the gorgeous flowers.

Hugs Elaine xx

Guro sa...

Nydelige esker du har laget :-) Flotte farger og nydelig pyntet :-)
Ha en fin uke!
Klem Guro

Anne Bente sa...

åh...... noget såååå lækre ting du har lavet
klemmmm

Kine`s hobbyblogg sa...

Så utrolig nydelig kort og eske:)
Du er helt rå på fargelegging og pynt:)
Skulle ønske jeg var så flink som deg:)